1/25/2011

Hey, Sakin Ol Şampiyon

Evet, sana diyorum. Sakin ol adamım. Elindeki silahı yavaşça yere bırak. Sana zarar vermeyeceğiz. Sevgili Yutun, bir durul artık. Bir sakin ol. Sakin.

O değil de, bu yetmez ama evetçilere karşı kitlenin şöyle bir argümanı var: "Referandumda yetmez ama evet" diyenler "hayır" deseydi anayasa değişikliği olmayacaktı. Eğer böyle bir argümana sahipsen (ki bu argüman ne kadar doğru, tartışılır) sana şunu diyeceğim. Şimdi referandum meferandum, demek ki sen demokrasiye inanıyorsun. Yani orada insanlar hayır deseydi şu anda ülke daha iyi olacaktı sana göre. (Neden daha iyi olacaktı onu da anlamış değilim, bence tamamen alakasız, sanki ülkedeki her skim anayasaya uygun yürüyor aminakim, ama neyse). Madem demokrasiye bu kadar gönülden inanıyorsun, o zaman neyden korkuyorsun bebişim. Eğer dediğin gibi yetmez ama evetçiler pişman olup bir dahaki seçimde akepe karşıtı oy kullanacaklarsa, o zaman no problem yani. Gider cehapeye oyumuzu veririz, olur biter. Cehape de ülkeyi ultra laik demokratik atatürkçü olarak yönetir. Sorun değil yani. Yetmez ama evetçilerin pişman olmamasından mı korkuyorsun? Evetçilerin hep çoğunluk olarak kalmasından mı korkuyorsun? O zaman sana kötü bir haberim var sevgili Yutun. Ne yazık ki böyle çoğulcu demokrasilerde her zaman çoğunluğa karşı domalan bir azınlık oluyor. Surprise surprise.

Şimdi sana sorarım sevgili Yutun, sorun ne? Geçen sefer de demiştim, madem bütün bu siyasi olaylar über süper demokratik yürüyor, siyasi olaylar seçimde verdiğimiz iki evet oyuna bakıyor, o zaman bir dahaki seçimde değiştiririz seçimimizi yani. Neden korkuyorsun?

Referandumda hayır çıksaydı yargıtay bekaretle ilgili kararını vermeyecek miydi yani? Anlamıyorum ki...

Yani demem o ki, all in all, nedir derdin sevgili Yutun? Bana söyle hele. Sokul yamacıma yamacıma, usul usul. sakin sakin anlat derdini Yutun.

Bana esmeyi anlat, Yutun. Bana sevmeyi anlat.

Öpüyorum seni bebişim. Mucks.

6 comments:

yutun said...

polemik istiyorsun aleksi. hissettim bunu. girerim polemiğe o ayrı... ama benim yazımdan demokrasiye inanç çıkmaz. adı batsın çoğulcu demokrasinin. düzgün oku çarparım. hem niye cehape'ye oy veriyor muşuz? ben indirgemeyin diye veryansın ediyorum sen tutmuş yine cehape diyosun. polemiği de haketmiyor değilsin hani... agucuk bugucuk. seni seniiiii

Aleksi said...

sevgili yutun, bana polemik deme, rica ederim. Polemiğine kurban.
Şüphesiz sen de benim yazımı götünden okuyorsun.
Sen yazında bir çözümden bahsetmiyorsun ki. Sorun şu şu ve bu diyorsun. Gördünüz mü gününüzü yetmez ama evetçiler, nasıl koydu aykut kocaman diyorsun.
Benim sorduğum şey şu. Peki ne o zaman? Hayır dedik yani, ne olacak bu işin sonu? Sen ne öneriyorsun yavruşum? Yetmez ama evetçileri doğru yola mı getirmeye çalışıyorsun bebişim?

deryik said...

benim anladığım, all in all, içten içe şu sayfa açıldığında ilk görünen yazı senin olsun istiyosun. sahneyi boş bırakmama, rolü kaptırmama telaşı seziyorum aleksi. hmm hmm. resmen dumanı hala tüten yazıya yanıt bu :)

konuyla alakasız bi laf atma olarak kalmasın diye:
bize zaten genelde yetmez ama evet. "ayağına yorganına göre uzatmak" denen şey de aynen bu. yetmeyene yetmiyor demek enteresan olabilirdi, artık bi başka bahara.

...der, giderim.

yutun said...

sevgili aleksi, patteslerle beslediğim canım hafızım benim. çözüm yok. gözlemlerimi yorumluyorum. olabildiğince doğru yerde durmaktan daha iyi bir şey gelmiyor aklıma. bence referandumda hayır oyu vermek doğruydu misal. haaa bu şu demek değil, ben hayırcıların tamamının siyasi ideolojik ot bok skinin savunucusu değilim. zaten hayır oyu vermenin bu anlama gelmesi herşeyden önce logically impossible. ilk önce bu logical immposibility'ye sarılanların dönüp de kendine bakmayana isyanım.
adeta bir ergen gibiyim bu aralar. hep sinirleniyorum. ben iki yüzlüye, gizli kapaklıya, kendini bilmeze isyan ediyorum aleksi.
sevgitle öpüyorum gözlerinden. ajanda aldım hem de üç tane. belki paylaşmak istediğin birileri vardır diyerekten. amma velakin çekmecemde duruyor. hemen gönderseydim yutun olmazdım. olamazdım. kendimi ezip geçemezdim. çok yakında geliyor.

cemil said...

http://www.youtube.com/watch?v=AdPJjT58mcs

Cenkoloji said...

Yetmez ama evet'çiler ikiye ayrılır

1) "Gerçekten demokrasi çok şirin şey, keşke babam eve gelirken bolca alsa" diye düşünen, ama AKP'ye hasta olmayan kitle. Bunlar biraz daha samimi... Sonuçta anayasanın özellikle yargı ile ilgili maddeleri doğrudan AKP'yi değil, iktidar kim olursa onu güçlendirme eğilimli. Burada AKP de bir gün gidecek gibi güzel varsayımlarla yola çıkılmış olabilir.

2) AKP'ye zaten hasta olan, bir şekilde iktidarın nimetlerinden faydalanan, ama akp yalakası gözükmek istemeyip bu yetmez ama evet lafının ardına sığınanlar. Aslında onlara yeter, umurlarında değil.

Yutun'un derdi büyük olasılık 2 numaralı kitleyle.

Peki ben bunları nereden mi biliyorum? Bilmiyorum...